publicitate

duminică, 21 aprilie 2013

Indemanare Velodrom 21.04.2013






















vineri, 5 aprilie 2013

Noul BMW X4



Fiecare model nou BMW X este un deschizător de drumuri. În 1999, premiera mondială a primului model BMW X (BMW X5) a făcut ca BMW Group să inaugureze segmentul Sports Activity Vehicle (SAV) - unul în care modelele BMW X rămân lideri de piaţă. BMW X3 şi BMW X1 au fost şi ele primele modele SAV din clasa lor şi continuă să impună ritmul în faţa concurenţei şi în prezent. Această dezvoltare a căpătat o nouă dimensiune în mai 2008 prin lansarea BMW X6 - primul Sports Activity Coupé (SAC). Unic în continuare, acest concept a reunit, în premieră, aspectul robust al unui model BMW X cu aura emoţională şi caracterul sportiv al unui coupé BMW. Popularitatea mare a primului autovehicul al acestei noi categorii de modele a fost confirmată şi de volumele constant mari ale vânzărilor. Scurta istorie a gamei BMW X este deja una de succes. De la lansarea din 1999, media vânzărilor în portofoliul BMW X a urmat o linie constant ascendentă: unul din patru automobile BMW noi este un model BMW X. În România aceste modele se bucură de o popularitate şi mai mare, deja aproape două modele din trei sunt din această gamă.

Prin BMW Concept X4, BMW Group oferă o avanpremieră a viitorului familiei BMW X. Noul concept Sports Activity Coupé de la BMW este pregătit să continue povestea de succes a BMW X6, dar într-un nou segment. Proporţiile atractive, contururile ferme degajă emoţia, dinamismul şi robusteţea pe care le-ai aştepta de la un model BMW X model. Totodată, automobilul îşi respectă promisiunea de a oferi performanţe remarcabile şi dinamică a condusului. Toate acestea vor putea fi experimentate când modelul de serie BMW X4 va ieşi de pe linia de producţie pentru lansarea pe piaţă, moment prevăzut pentru prima parte a anului 2014. Cel de-al doilea Sporty Activity Coupé în gama mărcii va fi produs la uzina BMW din Spartanburg (SUA), centrul de competenţă pentru modelele BMW X unde se fabrică şi BMW X5, BMW X6 şi BMW X3.

Caracterul sportiv al BMW Concept X4 este evidenţiat de liniile dinamice, precum şi de proporţii. Cu o lungime de 4.648 mm, o lăţime de 1.915 mm şi o înălţime de 1.622 mm, dimensiunile exterioare ale caroseriei semnalează eleganţa sportivă şi robusteţea puternică. Pe lângă capota lungă a compartimentului motor, consolele scurte şi habitaclul amplasat spre spate, printre particularităţile acestui BMW se numără ampatamentul lung care măsoară 2.810 mm, dar şi jantele de 21 de ţoli, din aliaj, conferă un plus de sportivitate acestui Sports Activity Coupé.

Stilul părţii frontale de la BMW Concept X4 reflectă, în egală măsură, dinamica BMW emblematică, dar şi forţa şi robusteţea tipice pentru un BMW X. Particularităţile BMW tradiţionale, cum sunt grila radiatorului şi farurile circulare duble stilizate, oferă părţii frontale o identitate clară. La BMW Concept X4, aceste caracteristici de design al părţii frontale se evidenţiază şi profunzimea tridimensională. Grila mare a radiatorului se extinde în conturul cu aspect solid. Rama lucioasă este deschisă în lateral şi la extremitatea inferioară, astfel că centrul părţii frontale dă impresia că pluteşte. Grila dispune de bare sculptate proeminent cu detalii elegante. În treimea inferioară, barele concave de culoare negru lucios sunt albite, cu finisaj mat, ceea ce face ca structura grilei să aibă un puternic impact vizual. În plus, grila radiatorului are prize de aer suplimentare pentru a asigura un flux de aer mărit pentru motor.

Grila radiatorului este flancată de farurile full-LED cu contur dinamic. În interiorul farurilor, interpretarea fluentă, de formă hexagonală, a aspectului circular dublu specific BMW indică orientarea clară asupra drumului. Continuarea orizontală a elementelor luminoase din interior creează o conexiune vizuală cu grila, ceea ce accentuează suplimentar lăţimea părţii frontale.
Această expresie dinamică se extinde şi la nivelul barei frontale. Pentru a respecta tradiţia modelelor BMW coupé, prizele de aer laterale sunt mai mari decât cele interioare şi sunt o dovadă optică a cerinţei crescute pentru aer de răcire - necesitate care este îndeplinită. Împreună cu ecartamentul lat al automobilului şi centrul de greutate coborât, admisiile reprezintă promisiunea unor performanţe excepţionale. Prizele de aer laterale preiau tema stilistică a grilei radiatorului; liniile orizontale de culoare neagră sunt, asemenea celor ale grilei, parţial albite, doar că marginile sunt cromate şi strălucitoare. Astfel se obţine un contrast seducător de materiale, o combinaţie între calitate şi robusteţea caracteristică modelelor BMW X. Tema de design are punctul terminus în protecţia de sub podea, unde cele trei elemente cromate şi strălucitoare reprezintă o abordare de calitate a preferinţei moderne pentru durabilitate minimalistă.

În stilul BMW tradiţional, ecartamentul lung, capota lungă a compartimentului motor, consolele scurte şi habitaclul dispus spre spate conferă maşinii o imagine sportivă. Interacţiunea suprafeţelor creează un contrast dinamic de lumini şi umbre care degajă sentimentul de agilitate şi putere.
Linia acoperişului, în stilul unui coupé, coboară elegant şi face ca maşina să pară mai lungă. Sub ea, geamurile se extinde mult în spate, unde sunt încadrate de o interpretare dinamică a curbei Hofmeister, o caracteristică de design BMW a montantului C.

Conform standardului BMW X, pasajele roţilor de la BMW Concept X4 sunt largi şi aproape pătrate ca design. Această accentuare evidentă a roţilor atrage atenţia şi mai mult asupra atitudinii şi ampatamentului maşinii şi se doresc o expresie vizuală a sistemul inteligent de tracţiune integrală xDrive. Protecţiile de culoare negru mat reprezintă ultimul elementul al caroseriei înainte ca BMW Concept X4 să ruleze pe şosea. Jantele de 21 de ţoli, din aliaj uşor şi în două culori, completează aspectul automobilului când este privit din lateral. Alternanţa lucios – negru mat creează o imagine de profunzime la nivelul roţilor.

Şi în partea din spate, BMW Concept X4 preia designul zonei frontale, elementele sportive care accentuează lăţimea fiind reproduse într-o manieră orizontală. Liniile caroseriei şi stopurile LED subţiri, poziţionate spre marginile caroseriei, accentuează pasajele musculoase ale roţilor şi ecartamentul lat. Dedesubt, liniile orizontale realizează o diviziune vizuală a spatelui în două secţiuni, iar suprafeţele luminoase accentuează lăţimea automobilului.

Datorită lunetei mici, caroseria oferă o impresie şi mai puternică, iar umerii laţi au o prezenţă de forţă. Mai jos, stopurile de forma literei L de la BMW Concept X4 subliniază poziţia automobilului pe şosea. În stopuri se regăseşte un element interior full-size, a cărui formă tridimensională reproduce forma L specifică BMW şi care are o profunzime impresionantă.

Cel mai atractiv element al spatelui este bara, care este o interpretare a prizelor exterioare de aer din bara frontală. Decupajele din bară preiau cele două ţevi de eşapament într-o oscilaţie dinamică înainte de a direcţiona atenţia spre roţi.

Scutul de protecţie îndeplineşte rolul de limită inferioară a caroseriei. Suprafeţele negru mat reduc înălţimea percepută a maşinii şi accentuează caracterul robust al spatelui de la BMW X. La partea frontală a automobilului, scutul de protecţie are o amprentă sofisticată datorită celor trei elemente de nuanţă deschisă, cromate şi strălucitoare.

text iniţial 4 aprilie:
BMW X4 Concept are jante imense din aliaj şi numeroase decoraţiuni cromate, inclusiv pe bara de protecţie faţă, însă restul pare a fi gata de producţia de serie. Ceea ce vezi aici este 90% din modelul ce va fi lansat pe piaţă anul viitor, în 2014.

Deocamdată nu avem informaţii detaliate, dar având în vedere că singurul Salon Auto Internaţional major din perioada următoare este cel din China, desfăşurat la Shanghai (21-29 aprilie 2013), putem spune cu destul de multă siguranţă că noul BMW X4 va fi prezentat în premieră aici.

BMW X4 este o versiuni mai mică a lui X6 şi foarte probabil fi promovat ca Sports Activity Coupé (SAC) de către producătorul german. Noul crossover este bazat pe platforma noii generaţii BMW X3, având însă o siluetă mai sportivă, cu un acoperiş plonjat în spate, în timp ce faţa şi spatele aduc aminte de modelul Seria 3 F30. 

BMW X4 va măsura circa 4,65 metri lungime, conform directorului executiv BMW, Norbert Reithofer, şi va fi oferit clienţilor cu motoare pe benzină şi turbo diesel cu patru şi şase cilindri, aceleaşi din gama lui X3.

Vom reveni cu alte amănunte imediat ce BMW le va face publice. sursa:http://www.informatiiauto.ro/bmw-x4-primele-imagini-inaintea-debutului-din-china-sid11747.html

duminică, 4 noiembrie 2012

Masini electrice pentru Romania

Opel Ampera 
Veşti bune pentru cei mai „green" dintre noi. Noul Ampera, cel mai bine vândut automobil electric de pasageri din Europa, cu o cotă de peste 20 la sută din segmentul european, conform cifrelor de vânzări din luna mai 2012, ne aşteaptă începând de acum la DiBas, Rădăcini Motors şi Union Motors Car Sales. Cei trei dealeri Opel asigură şi operaţiunile service de specialitate pentru modelul electric Ampera.
Una dintre cele mai importante particularităţi ale "Maşinii Anului 2012" este aceea că bateria poate fi reîncărcată în aproximativ 4 ore la o tensiune de 230 V conectând sistemul de încărcare integrat la o priză electrică menajeră standard.
Opel Ampera este primul autovehicul electric care se poate deplasa oriunde, oricând. O baterie litiu-ion de 16 kWh alimentează motorul electric de 111 kW/150 CP. În funcţie de stilul de conducere şi de condiţiile de drum, autovehiculul poate parcurge o distanţă cuprinsă între 40 şi 80 km fără a produce emisii poluante, funcţionând numai pe baza energiei furnizate de baterie. Sistemul de propulsie electrică Voltec al Ampera generează un cuplu instant de 370 Nm, ce propulsează autovehiculul de la zero la 100 km/h în aproximativ 9 secunde şi asigură o viteză maximă de 161 km/h.
Performanţele sale au fost confirmate la Raliul Internaţional Monte Carlo pentru automobile electrice şi propulsie alternativă unde patru Opel Ampera s-au clasat între primele 10 vehicule, în condiţiile în care au participat în jur de 130 de maşini de la 30 de producători.
În modul autonomie extinsă, care se activeaza ori de câte ori bateria a atins starea minimă de încărcare, puterea este furnizată de un generator acţionat de un motor pe benzină de 1,4 litri 63 kW/86 CP. Autonomia extinsă permite o distanţă de conducere totală de peste 500 de kilometri fără realimentare.
"Maşina Verde a Anului 2011" aduce utilizatorului şi condiţii de exploatare atractive şi comode: intervale de revizie de 30.000 de kilometri sau un an de zile şi garanţia Opel de 8 ani sau 160.000 kilometri pentru baterie şi sistemul electric de propulsie potrivit Topgear.ro.
Valoarea primei revizii pentru Ampera este estimată la aproximativ 40 euro, în timp ce costurile cumulate ale reviziilor pentru primii 5 ani sau 150.000 km se ridică la maximum 600 euro.  
RENAULT Fluence ZE 95 CP
Are un preţ de 26.400 de euro cu TVA şi subvenţia de 5.000 euro inclusă (echivalentul motorizării diesel). Preţul este fără baterie, aceasta va fi plătită lunar timp de trei ani (79 euro/lună cu TVA). Maşina atinge o viteză maximă de 135 km/h şi are o autonomie de 185 de km. Bateria este amplasată în portbagaj.
Modelul electric Fluence ZE (1.453 kg) are o transmisie directă cu reductor care îi permite să accelereze foarte bine, atingând 100 km/h în 7 secunde.
În maşină nu se aude absolut nimic, doar dacă accelerăm puternic apare un şuierat plăcut, care dispare o dată ce am rămas la o viteză constantă. Spre deosebire de maşinile cu motorizări pe combustibil, cele electrice intră imediat în frâna de motor dacă ridicăm piciorul de pe acceleraţie.
Renault vrea să adauge zgomote maşinilor electrice, pentru că acestea nu se aud, punând în pericol pietonii.    
Citroën C-ZERO
Despre Citroen C-ZERO se poate spune că e fratele aproape geamăn al japonezului Mitsubishi i-Miev, fiind diferenţiat de acesta prin foarte puţine detalii - principalele fiind sigla şi denumirea. Are deja mai mult de un an de când a fost lansat pe piaţa europeană în mod oficial, deci se numără printre pionierii noii ere a maşinilor electrice.
În afara designului şi a lăţimii foarte mici, de numai 1,47 metri, Citroen C-ZERO nu surprinde prin nimic, arătând pur şi simplu ca o maşinuţă de oraş. Un ochi mai atent va observa, însă că roţile faţă sunt mai subţiri, ampatamentul foarte mare raportat la lungime, iar habitaclul curios de mult avansat.
Explicaţia acestor lucruri stă în faptul că vorbim de o maşină concepută de la început pentru a primi propulsie strict electrică, acest lucru influenţând în mod direct arhitectura şi construcţia sa. Însă nu într-un mod care să transforme C-ZERO într-o ciudăţenie SF.    
Renault Kangoo, autoutilitara electrică
18.600 euro cu TVA şi subvenţia de 5.000 euro inclusă; taxa lunară pentru baterie este de 72 euro cu TVA şi trebuie plătită timp de patru ani.
Renault Kangoo ZE dispune de un motor electric de 60 cai putere, ce dezvoltă un cuplu maxim de 226 Newton-metru (Nm).
Modelul este alimentat de o baterie litiu-ion cu o capacitate de 25 kWh. Maşina are o viteză maximă de 130 km/h şi poate parcurge circa 160 km cu bateria complet încărcată.
Spaţiul de încărcare are un volum de 3,5 metri cubi, iar greutatea încărcăturii suportată este de maximum 650 kilograme.
Kangoo Express Z.E. are 4.213 mm lungime, 1.829 mm lăţime, 1.818 mm înălţime (la gol), un ampatament de 2.697 mm şi o gardă la sol de 186 mm/ 143 mm (gol/ încărcat).
Maşina dispune de ABS, computer de bord, închidere centralizată cu telecomandă, airbag pentru şofer, computer de bord, oglinzi reglabile electric, servodirectie electrică şi volan reglabil pe înălţime. sursa: http://www.romanialibera.ro/tehnologie/auto/masini-electrice-disponibile-in-romania-270642.html

Hraneste Pestisorii cu un click