publicitate

duminică, 12 iunie 2011

Mercedes M-Klasse

Mercedes a ajuns si la a treia generatie M-Klasse. Poate va mai amintiti cum a debutat prima generatie – in filmul Jurrasic Park al lui Spielberg, in 1993. De fapt, in acel film s-au folosit doua masini de preproductie, pentru ca modelul de serie a debutat in 1997. Dupa prima generatie a urmat a doua, din 2005 si pana acum, cand Mercedes ne arata noul M-Klasse.
Ei bine, noul Mercedes M-Klasse s-a desprins de ideea stilistica a primelor doua generatii. Adica, e suficient sa te uiti rapid la niste poze ca sa intelegi ca a doua generatie M-Klasse a fost o versiune mult modernizata (la nivelul designului) a primei generatii.
Mercedes M-Klasse
A treia generatie M-Klasse este altceva. Farurile sunt primul element pe care-l observi instant ca difera mult, e conceput pe alta idee. Farurile noului M- Klassesunt par mai mici si mai rotunjite. Dealtfel, intreaga parte frontala a noului Mercedes M-Klasse seamana cu a coupe-ului CL. Si stopurile par mai mici, iar acum sunt dipuse pe orizontala, nu mai sunt atat de inalte.
Per ansamblu, mie noul M-Klasse mi se pare mai… simplu. Pastreaza aceeasi imagine de ansamblu, dar cu detalii mult diferite. Arata elegant, dar e cam moale, ca sa zic asa, la nivel stilistic. Complet diferit de agresivul X5.
Mercedes M-Klasse
Despre interior nu sunt prea multe de spus. Normal, a primit un upgrade susbstantial, are consola centrala redesenata, dar esenta este aceeasi.
La nivel tehnic sunt niste modificari importante. In primul rand, consumul mediu la nivelul intregii game de propulsoare a scazut cu 25%. Iar nemtii se lauda cu o politica de downsizing aplicat foarte coerent in cazul acestui model.
Mercedes M-Klasse
N-are rost sa va plictisesc cu toata detaliile propulsoarelor. Si pentru ca cei de la Mercedes au pregatit niste tabele comparative cu avantajele noilor motorizari vis-a-vis de cele vechi, vi le arata si eu, luate cu copy/paste. In felul asta, se observa ce si cum s-a inbunatatit.
Iata comparatia intre motoarele diesel:
Fisa tehnica comparativa M-Klasse - diesel
Si iata si comparatia intre motorul pe benzina:
Fisa tehnica comparativa M-Klasse - benzina
Toate versiunile sunt echipate cu sistem Stop/Start si cu cutia automata 7G-TRONIC PLUS, prin intermediul careia au fost facute cateva programe de rulare pentru noul M-Klasse.
Ce-as remarca… Motorul de baza la capitolul diesel, un 4 cilindri de 2,1 litri si 204 CP afiseaza un consum mediu de 6 litri/100 km. Cu rezervorul standard, de 70 de litri, se poate ajunge la o autonomie usor peste 1.000 km. Dar daca masina este echipata (optional) cu rezervorul de 93 de litri, autonomia poate ajunge la 1.500 km.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Hraneste Pestisorii cu un click